۱۳۹۲ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

ابراهیم یزدی: ملی گرایی عامل تفرقه و اسارت در دنیای اسلام است- تصویر



ابراهیم یزدی در سالهای بعد از انقلاب در ایران زندگی کرده‌است و ریاست کمیتهٔ اجرایی، دفتر سیاسی نهضت به اصطلاح آزادی را متناوباً بر عهده داشته‌است و از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی به صورت متمادی بوده‌است. پس از فوت مهندس مهدی بازرگان، از سوی شورای مرکزی نهضت آزادی به سمت دبیر کلی نهضت آزادی برگزیده شد.



۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

ملاکین بزرگ صدر مشروطیت - متن و تصویر


عمده ملاکین بزرگ دوران مشروطیت از مخالفین سرسخت مشروطه و رضا شاه و اصلاحات ارضی بودند. و همین ها هم بودند که هم مملکت را به باد دادند و هم نهضت مشروطه را به جهت دلخواه منحرف کردند (مثلا  انتخاب شوندگان مجلس دوره اول و متمم قانون اساسی )

بعضی ها هم ندانسته یا مغرضانه وقتی راجع به زمین های رضا شاه ونیز  اصلاحات ارضی  بحثی  میشود چنان صحبت میکنند که پنداری زمینها  متعلق به خود زارع بوده است!. خیر ما رعیت داشتیم و زمینها متعلق به خانها و اربابها بود که انها هم عمدتا شازده قجرهایی بوند که زمینها را بزور تصاحب کرده بودند یا با پول دزدی خریده بودند.

در درازای سلطنت مظفرالدین شاه که نادان‌ترین شاه ایران بود، بسیاری از اعیان و اشراف و رجال با سواستفاده از حماقت شاه، املاک سلطنتی یا خالصجات را به نام خودشان کردند. بهای هر روستای خالصه را نزدیک به ده در صد در آمد نقدی و جنسی و ظاهری و اسمی آن تعیین کردند و آن‌ها را به نام خود نمودند.
عبدالله مستوفی می‌نویسد:"....عبدالحسین میرزا فرمانفرما، یافت آباد را که هزار تومان و هزار خروار جمع خالصگی داشت و پشت دروازه‌های تهران واقع است به ده تومان و ده خروار (یعنی یک سدم آنچه که به عنوان در آمد آن است، پس از همه دزدی‌های ماموران و مستوفی‌ها. از انجا که همه از جمله مستوفی‌ها به نادانی مظفرالدین شاه آگاه بودند و خود و دیگر مامورانی که این خرید فروش‌ها را انجام می‌دادند هر یک شماره بسیاری از این خالصجات را شخصاً خریداری نموده و با تزویر ان‌ها را غصب کردند.

به مقاله صورتی از ملاکین بزرگ صدر مشروطیت نگاه کنید تا لیست شازده قجریها را ببینید. مثلا:
حضرت اقدس والا آقای عضد السلطان (شوهر خواهر مصدق)؛ حضرت مستطابه علیه عالیه حضرت علیا دامت شوکتها (خاله مصدق)؛ حضرت والا آقای عبدالحسین میرزا فرمانفرما (دایی مصدق) ؛ جناب آقای امام جمعه (برادر زن مصدق)؛ جناب حاجی ناصرالسلطنه (برادر شوهر مادر مصدق)؛ جناب مستطاب اجل آقای وزیر دفتر (میرزا حسین برادر مصدق)؛ حاجیه نجم السلطنه (مادر مصدق)؛ جناب آقای ظهیرالاسلام (برادر زن مصدق)؛ جناب وکیل الملک (شوهر مادر مصدق) و جناب مصدق السلطنه.









این اسناد هم جالبند:

"و نیز مقرر می‌داریم که اگر کسانی باشند که نسبت به املاک ادعای غبنی داشته باشند پس از رسیدگی به شکایت آنها از محل همین املاک رفع ادعا بشود" - سی ام شهریور ماه ۱۳۲۰

از شهریور ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ که دیگر رضا شاه نبود و محمد رضا شاه هم قدرتی نداشت و اعلام کرد «اگر کسانی باشند که نسبت به املاک ادعای غبنی داشته باشند پس از رسیدگی به شکایت آنها از محل همین املاک رفع ادعا بشود ». چند نفر امدند و ادعای غبن کردند؟







این هم از ظلم و ستم خانها که با برچیده شدن فئوالیسم توسط پهلویها ریشه کن شد:


۱۳۹۲ فروردین ۲۳, جمعه

ژست دفاع از زندانیان سیاسی! جناب بابک داد، مهدی خزعلی تنها مورد زندانی سیاسی ایران که نیست!


بابک داد شوی جدیدی در دفاع از خزعلی براه انداخته و قیافه حقوق بشری  ودفاع از زندانی سیاسی به ان داده است. اما سوال این است که چرا این ژست دفاع از زندانیان سیاسی! مشخصا شامل حال مهدی خزعلی و  موسوی وکروبی است!
 کافی است وبلاگ ایشان را بررسی کنید.از ژانویه ۲۰۱۲ تا امروز ۱۱ اپریل ۲۰۱۳(پیش از ان را چک نکردم ،برای اثبات حرف همین ۱۶ماه کافی است)، ژست دفاع از زندانیان سیاسی ایشان فقط  شامل حال مهدی خزعلی و  موسوی وکروبی است!
جناب داد
چرا بهائیان و دراویش و کلی زندان سیاسی واقعی که بسیاری شان در اعتصاب غذا بوده و  هستند شامل مراحم شما نبوده و نیستند؟
کجا و چه زمانی در دوسال اخیراز حقوق زندانیان سیاسی واقعی(نه اصلاح طلب و اپوزیسیون نما) دفاع کرده اید؟ وبلاگ جنابعالی بهترین معیار برای اثبات ادعایتان(البته اگر دارید!) هست

۱۳۹۲ فروردین ۲۲, پنجشنبه

فدرالچی های قومی-زبانی، پیش از فدرالیسم برای فرهنگ سازی سینه بدرانید!-فدرالیسم در جوامع با فقر فرهنگی، تیغ در دست زنگی مست!

ایا تا بحال خوانده یا شنیده اید که در کشورهای جهان اول و پیشرفته فدرال مثل المان، کانادا، امریکاو سوئیس درگیری قومی و زبانی صورت گرفته باشد؟ اما روزانه اخبار چنین درگیریهایی در هند و پاکستان و... منتشر میشود! تفاوت در چیست؟ در سطح  فرهنگ است.

به اخبار و مطالب زیر توجه کنید:
ازدواج 7 هزار دختر 10 تا 19 ساله در خوزستان
امار حاملگی در مناطق عرب نشین ۴۵٪ در مناطق فرهنگی و مرفه نشین ۱۱٪

خودسوزی زنان خصوصا در استانهای غرب و شمال غرب ایران تبدیل به یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی شده است.
بریدن تکه کوچکی از آلت تناسلی دختربچه‌ها در کردستان عراق!
اعتراض مردم به ششمین قتل ناموسی در کردستان
خودسوزی – راز مخوف زنان کرد عراقی
قتل هاي ناموسي:
اين نوع قتل ها بيشتر در استان خوزستان است. بسياري از دخترهايي که به اين عنوان کشته مي شدند، واقعاً بي ناموسي نکرده بودند. مثلاً جرمي که داشتند اين بود که نمي خواستند با پسرعموي خود ازدواج کنند و اين پسر عمو حق داشت، دختر عموي متخلف را بکشد. در بعضي موارد پسر عمو با همکاري برادرهاي خود دختر، دختر را به قتل مي رساند. در اهواز دختري مي خواسته با پسري غير از پسرعمويش ازدواج کند، برادرهايش او را برده بودند در خانه و او را آتش زده بودند، يعني دختر، خود سوزي نکرده بود، بلکه سوزانده شده بود. دختر سوزانده شده در بيمارستان بستري بوده و پسر عمويش که اين دختر را حق خودش مي دانسته به همراه برادر دختر در بيمارستان با چاقو او را کشته بودند.

البته مورد ديگري هم بود که دختري توانسته بود از دست برادرهايش فرار بکند. طبق رسوم در قبايل خوزستان اگر اين دختر موفق شود به يکي از شيوخ پناه ببرد او را نخواهند کشت. اين دختر هم به يکي از شيوخ پناه برده بود، اما در خانه او با دختر مثل کنيز برخورد مي کردند. علاوه بر اين مثل يک گناهکار او را نگاه مي کردند. من آنجا، از همان شيخ که پناه داده بود پرسيدم اگر دختران خود شما نخواهند با پسر عمو ازدواج کنند با آنها چه مي کنيد؟ گفت؛«هيچ اشکالي ندارد مي تواند با پسر عموي ديگري ازدواج کند.»

وقتي پدر يا برادر دختري، او را مي کشند، به خاطر نبود شاکي خصوصي، کسي براي اين قتل مجازات نمي شود. به نظر شما اين جا خلاء قانوني حس نمي شود؟

البته، اينجا دادستان مي تواند به عنوان مدعي العموم شاکي قتل شود و پيگيري بکند، اما اين اتفاق نمي افتد. پدر ولي دم است و پسر را مي بخشد. اين پسر از زندان آزاد مي شود و به عنوان يک قهرمان هم آزاد مي شود. چون از آبروي قبيله و خانواده دفاع کرده است. البته طبق قوانين ما، قاضي مي تواند اين قاتل را بين ده تا بيست سال در زندان نگه دارد که اين اتفاق هم نمي افتد. چون مدعي العموم، اعلام شکايت نمي کند و شاکي خصوصي پرونده هم نمي شود.

بيشتر خودکشي ها از ترس فاش شدن مطالبي در ميان قوم و خويش پنهان مي ماند. بسياري از اين نوع حوادث حتي ثبت هم نمي شود و در چهار ديواري همان خانه مدفون مي شود و هيچ گاه در آمارهاي رسمي ذکر نمي شود.  بالا ترين ميزان خودکشي از مجموع 174 مورد، مربوط به سنين 20 تا 29 سال و سپس 10 تا 19 سال است و 98 درصد از خودکشي ها منجر به مرگ مربوط به خودسوزي است که 92 درصد زنان خودسوزي کننده متاهل هستند. بالا ترين ميزان خودسوزي مربوط به استان ايلام با 400 مورد خودسوزي در يک سال است که 300 نفر از خودسوزي کنندگان را زنان تشکيل مي دهند.

بعد از ايلام استان کردستان بالا ترين ميزان خودسوزي را دارا است. بالا ترين ميزان خودکشي در شهرهاي سنندج، مريوان، کامياران و سقز اتفاق مي افتد که در اين شهرها زنان بالا ترين ميزان خودسوزي را داشته اند.

ﺧﻮدﺳـــﻮزی ﯾﮑـــﯽ از روشﻫﺎی ﺷﺎﯾﻊ ﺧﻮدﮐﺸﯽ در اﯾــﺮان اﺳــﺖ ﮐــﻪ در اﺳــﺘﺎنﻫﺎی ﻏﺮﺑــﯽ ﮐﺸــﻮر و در ﺑﯿــﻦ زﻧــﺎن ﺷــﺎﯾﻊﺗﺮ اﺳــﺖ و ﮔــﺎﻫﯽ ﺗـــﺎ 9 ﺑﺮاﺑـــﺮ ﻣـــﺮدان ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ

فدرالیسم در چنین جوامعی چیزی شبیه پاکستان و هندوستان خواهد شد!

 فدرالچی های قومی-زبانی، پیش از فدرالیسم برای فرهنگ سازی سینه بدرانید!-فدرالیسم در جوامع با فقر فرهنگی، تیغ در دست زنگی مست است! شاید زنگی تیغ بدست، روزی خِفت خود شما را بگیرد!


کشتي گرفتن پهلوان وفادار از درگز با تختی در حضور شاه



کشتي گرفتن پهلوان وفادار از درگز با تختی در حضور شاه







۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

اصلاح طلبی از نوع نهضت آزادی! - پاسخی به علی اصغر حاج سید جوادی با اسناد


اقای علی اصغر حاج سید جوادی در سوگ برادرشان مطلبی مرقوم فرموده اند که بسیار گویاست ولی  ناراستی بزرگی در ان وجود دارد و دهها سال این نکته دروغ را به مردم قالب کرده اند:
اين نويسنده صاحب قلم با تاکيد بر اصلاح طلب بودن برادر و يارانش در مبارزه با رژيم شاه تصريح می کند: "آقايان مهندس بازرگان و سحابی و برادر من اصلاح طلب بودند"

این اسناد میزان وطندوستی ، و صداقت و تقید به حقوق بشر اقایان را نشان میدهند:
نهضت آزادی از دریچه اسناد خودشان!


اسناد زیر نیز نادرستی ادعای اصلاح طلبی نهضت به اصطلاح ازادی را نشان میدهند:

در سال 1344، بعد از زنداني شدن سران و فعالين نهضت عده اي ازافرادفعال نهضت آزادي ايران كه هنوز آزاد بودند، وبا توجه به شرايط رژيم حاكم و جمع بندي مبارزات سياسي سالهاي 40وبخصوص قيام خونبار پانزدهم خرداد، ادامه مبارزات سياسي را غير عملي مي ديدند، به پايه گزاري استراتژي جديدي دست زدندوكار مطالعه و خودسازي را آغاز كردندو از سال 1347 موفق به تدوين استراتژي جهاد مسلحانه و مبارزه مخفي شدند. اين سازمان در سال 1350 سازمان مجاهدين خلق نام گرفت. ساير افراد نهضت همچون تمامي اقشار مذهبي مبارز تمام امكانات خود را در اختيار گزارده و در حد مقدور همكاري مي كردند



ملیون نهضت آزادی در دوره های چریکی جمال عبدالناصر ضد ایرانی

محمد توسلی از اعضاء برجسته نهضت آزادی

آنها متعهد می‌شوند که آموزش‌های لازم را در اختیار این افراد قرار دهند، آنها هم وقتی خودشان آموزش دیدند، سازماندهی لازم را انجام دهند تا افراد از ایران به مصر بروند و به آنها هم آموزش بدهند تا به ایران برگردند و پایه یک حرکت انقلابی و مسلحانه در ایران شکل بگیرد.
5 نفرآقایان دکتر چمران، دکتر ابراهیم یزدی، بهرام راستین، پرویز امین و شریفیان اولین گروهی هستند که در دی ماه ۱۳۴۳ وارد مصر شدند. 



                                               
جمعيتي را كه در روزگار تاريك آغاز انقلاب سفيد كذائي محمدرضائي رشيدانه خط آن را مشخص و آشكارا به پا كرد (اعلاميه بهمن 1341) و آينده اسارت‌آميز و استعماري آن را پيش‌بيني نمود و بر سر آن تحليل صادقانه ‌ايستاد تا به زندان و محروميت و ممنوعيت محكوم شد و پس از 15 خرداد نخستين گروهي بود كه به شهادت اعلاميه‌هايي، به انقلاب مسلحانه دعوت كرد و مردانه در برابر رژيم پهلوي به مبارزه دست زد تا آنجا كه بذرافكن جنبش انقلابي و مسلحانه سالهاي 50 به بعد گرديد. ما به ملت عزيز و مسلمان انقلابي ايران پيام مي‌دهيم كه در اين صبحدم رژيم جمهوري اسلامي با بيداري و هوشياري از تفرقه و تشتت و حملات گروهي پرهيز كرده آهنگ وحدت به گرد امام امت نموده از اسناد نهضت مثلا ازادی! 5/ دي/1358

                                               ---------------------


نوروز 1355 ـ اثر هنري از ناصر سبزعليان




                                                 ---------------------
روزنامه پيام مجاهد، ارگان نهضت آزادي ايران خارج از كشور، شماره 2

ايران در نهان بسوي مرگ

(از خبرنگارمان در تهران)
عليرغم اقدامات احتياطي و امنيتي شديد مجاهدين شهري در ايران در هدف خود كه ايجاد آشوب و بهم زدن 22 ساعته نيكسون از تهران موفق شدند حداقل هفت بمب در تهران منفجر شد. يكي روز سه‌شنبه در نزديكي مقبره رضا شاه (پدر شاه فعلي) نيم‌ساعت قبل از نثار تاج گل از طرف نيكسون، بمب ديگري مشاور نيروي هوايي آمريكايي ژنرال هارلد برايس را زخمي كرد و يك زن ايراني را كشت. هدف‌هاي ديگر عبارت بود از اداره اطلاعات آمريكا، شركتهاي نفتي و كنسول‌گري انگليس اين عمليات در مدت بيش از دوسال كه نهضت چريكي آغاز شده، بزرگترين عمليات انفرادي مجاهدين بود.