۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

اصلاح طلبی از نوع نهضت آزادی! - پاسخی به علی اصغر حاج سید جوادی با اسناد


اقای علی اصغر حاج سید جوادی در سوگ برادرشان مطلبی مرقوم فرموده اند که بسیار گویاست ولی  ناراستی بزرگی در ان وجود دارد و دهها سال این نکته دروغ را به مردم قالب کرده اند:
اين نويسنده صاحب قلم با تاکيد بر اصلاح طلب بودن برادر و يارانش در مبارزه با رژيم شاه تصريح می کند: "آقايان مهندس بازرگان و سحابی و برادر من اصلاح طلب بودند"

این اسناد میزان وطندوستی ، و صداقت و تقید به حقوق بشر اقایان را نشان میدهند:
نهضت آزادی از دریچه اسناد خودشان!


اسناد زیر نیز نادرستی ادعای اصلاح طلبی نهضت به اصطلاح ازادی را نشان میدهند:

در سال 1344، بعد از زنداني شدن سران و فعالين نهضت عده اي ازافرادفعال نهضت آزادي ايران كه هنوز آزاد بودند، وبا توجه به شرايط رژيم حاكم و جمع بندي مبارزات سياسي سالهاي 40وبخصوص قيام خونبار پانزدهم خرداد، ادامه مبارزات سياسي را غير عملي مي ديدند، به پايه گزاري استراتژي جديدي دست زدندوكار مطالعه و خودسازي را آغاز كردندو از سال 1347 موفق به تدوين استراتژي جهاد مسلحانه و مبارزه مخفي شدند. اين سازمان در سال 1350 سازمان مجاهدين خلق نام گرفت. ساير افراد نهضت همچون تمامي اقشار مذهبي مبارز تمام امكانات خود را در اختيار گزارده و در حد مقدور همكاري مي كردند



ملیون نهضت آزادی در دوره های چریکی جمال عبدالناصر ضد ایرانی

محمد توسلی از اعضاء برجسته نهضت آزادی

آنها متعهد می‌شوند که آموزش‌های لازم را در اختیار این افراد قرار دهند، آنها هم وقتی خودشان آموزش دیدند، سازماندهی لازم را انجام دهند تا افراد از ایران به مصر بروند و به آنها هم آموزش بدهند تا به ایران برگردند و پایه یک حرکت انقلابی و مسلحانه در ایران شکل بگیرد.
5 نفرآقایان دکتر چمران، دکتر ابراهیم یزدی، بهرام راستین، پرویز امین و شریفیان اولین گروهی هستند که در دی ماه ۱۳۴۳ وارد مصر شدند. 



                                               
جمعيتي را كه در روزگار تاريك آغاز انقلاب سفيد كذائي محمدرضائي رشيدانه خط آن را مشخص و آشكارا به پا كرد (اعلاميه بهمن 1341) و آينده اسارت‌آميز و استعماري آن را پيش‌بيني نمود و بر سر آن تحليل صادقانه ‌ايستاد تا به زندان و محروميت و ممنوعيت محكوم شد و پس از 15 خرداد نخستين گروهي بود كه به شهادت اعلاميه‌هايي، به انقلاب مسلحانه دعوت كرد و مردانه در برابر رژيم پهلوي به مبارزه دست زد تا آنجا كه بذرافكن جنبش انقلابي و مسلحانه سالهاي 50 به بعد گرديد. ما به ملت عزيز و مسلمان انقلابي ايران پيام مي‌دهيم كه در اين صبحدم رژيم جمهوري اسلامي با بيداري و هوشياري از تفرقه و تشتت و حملات گروهي پرهيز كرده آهنگ وحدت به گرد امام امت نموده از اسناد نهضت مثلا ازادی! 5/ دي/1358

                                               ---------------------


نوروز 1355 ـ اثر هنري از ناصر سبزعليان




                                                 ---------------------
روزنامه پيام مجاهد، ارگان نهضت آزادي ايران خارج از كشور، شماره 2

ايران در نهان بسوي مرگ

(از خبرنگارمان در تهران)
عليرغم اقدامات احتياطي و امنيتي شديد مجاهدين شهري در ايران در هدف خود كه ايجاد آشوب و بهم زدن 22 ساعته نيكسون از تهران موفق شدند حداقل هفت بمب در تهران منفجر شد. يكي روز سه‌شنبه در نزديكي مقبره رضا شاه (پدر شاه فعلي) نيم‌ساعت قبل از نثار تاج گل از طرف نيكسون، بمب ديگري مشاور نيروي هوايي آمريكايي ژنرال هارلد برايس را زخمي كرد و يك زن ايراني را كشت. هدف‌هاي ديگر عبارت بود از اداره اطلاعات آمريكا، شركتهاي نفتي و كنسول‌گري انگليس اين عمليات در مدت بيش از دوسال كه نهضت چريكي آغاز شده، بزرگترين عمليات انفرادي مجاهدين بود. 





۱ نظر:

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.